Zimní pneumatiky na sněhu drží stopu |
Pokud chcete opravdu kvalitní a bezpečné zimní obutí, jsou nezbytností nová kola. „U nové pneumatiky mám naprostou jistotu, že je správně vyrobena, správně funguje a je stará maximálně dva roky.
U použité pneumatiky, si nemohu být jistý, na kterém kole byla nasazena, jestli na ní nikdo někdo špatně nebrzdil, nezatáčel nebo zda-li nebyla podhuštěná. Pneumatika si všechno pamatuje, takže bazarovou nikdy nebrat. Osobně bych koupil pouze novou pneumatiku, maximálně bych ustoupil ke koupi protektoru, protože v zimním období bych měl rychlost jízdy stejně snížit. Nabídka pneumatikářských firem je obrovská, nová zimní pneumatika se dá pořídit už kolem tisíce korun, ale také za ni můžete dát třeba desetkrát tolik.
Proto je potřeba dobře vybírat a především uvědomit si, kde vlastně budete zimní pneumatiku potřebovat. „Záleží, jestli žiji ve městě, nebo na horách, jestli jezdím ráno do práce autem, nebo ne, anebo zda-li jezdím pouze na výlety, nebo auta používám pravidelně každý den. Prostě je důležité zamyslet se, na co a jakou pneumatiku vůbec potřebuji. Určitým vodítkem mohou být také testy zimních pneumatik, které vydává například německý ADAC a dají se najít na internetu. Ideální je poradit se s odborníkem například v pneuservise. „Mohu mu říct, jaké mám auto, na co ho používám, jaký jsem řidič a jak často jezdím. Dobré je také mít určitou představu o značkách pneumatik, protože určitě bychom nedoporučovali pořizovat neznačkové pneumatiky obzvlášť pro zimní období. Rizik a nástrah, která na cestách číhají na řidiče, je totiž mnohem víc.
“ O nákupu nových zimních kol by měli přemýšlet i ti, kteří jezdí na pneumatikách zhruba čtyři roky starých. Pryž, ze které je vyrobena, totiž stárne a mění své vlastnosti. Životnost pneumatikvýrazně ovlivňuje také způsob skladování. „Pokud zimní pneumatiku skladujeme normálně venku na sluníčku, vydrží asi rok a potom ztratí svoje vlastnosti. Jestli ji však skladujeme v suchém a tmavém prostředí, měla by vydržet čtyři až pět let. Po pěti letech byste ji měli vyměnit bez ohledu na výšku dezénu.“ Zdroj: rozhlas.cz
U použité pneumatiky, si nemohu být jistý, na kterém kole byla nasazena, jestli na ní nikdo někdo špatně nebrzdil, nezatáčel nebo zda-li nebyla podhuštěná. Pneumatika si všechno pamatuje, takže bazarovou nikdy nebrat. Osobně bych koupil pouze novou pneumatiku, maximálně bych ustoupil ke koupi protektoru, protože v zimním období bych měl rychlost jízdy stejně snížit. Nabídka pneumatikářských firem je obrovská, nová zimní pneumatika se dá pořídit už kolem tisíce korun, ale také za ni můžete dát třeba desetkrát tolik.
Proto je potřeba dobře vybírat a především uvědomit si, kde vlastně budete zimní pneumatiku potřebovat. „Záleží, jestli žiji ve městě, nebo na horách, jestli jezdím ráno do práce autem, nebo ne, anebo zda-li jezdím pouze na výlety, nebo auta používám pravidelně každý den. Prostě je důležité zamyslet se, na co a jakou pneumatiku vůbec potřebuji. Určitým vodítkem mohou být také testy zimních pneumatik, které vydává například německý ADAC a dají se najít na internetu. Ideální je poradit se s odborníkem například v pneuservise. „Mohu mu říct, jaké mám auto, na co ho používám, jaký jsem řidič a jak často jezdím. Dobré je také mít určitou představu o značkách pneumatik, protože určitě bychom nedoporučovali pořizovat neznačkové pneumatiky obzvlášť pro zimní období. Rizik a nástrah, která na cestách číhají na řidiče, je totiž mnohem víc.
“ O nákupu nových zimních kol by měli přemýšlet i ti, kteří jezdí na pneumatikách zhruba čtyři roky starých. Pryž, ze které je vyrobena, totiž stárne a mění své vlastnosti. Životnost pneumatikvýrazně ovlivňuje také způsob skladování. „Pokud zimní pneumatiku skladujeme normálně venku na sluníčku, vydrží asi rok a potom ztratí svoje vlastnosti. Jestli ji však skladujeme v suchém a tmavém prostředí, měla by vydržet čtyři až pět let. Po pěti letech byste ji měli vyměnit bez ohledu na výšku dezénu.“ Zdroj: rozhlas.cz